zondag, augustus 09, 2009

En nog maar een rondje.

Het weer is niet verbeterd sinds gisteren, maar het is wel lekker warm, dus hebben we nog maar eens een rondje gelopen. Ditmaal bij Anderen, wandeling nummer 10 van Staatsbosbeheer. Weer 6 kilometer, rond het beekje Scheebroekerloopje. Erg mooi ondanks dat we de zon missen. Maar we hebben even lekker doorgestapt, beetje lui zweet er uit en mooie planten en paddestoelen gezien.

En ik kan naar hartelust met mijn nieuwe camera experimenteren. Vandaag heb ik ontdekt hoe de macro en zelfs supermacro werkt. Het resultaat begint leuk te worden, ik begin te snappen hoe de foto's scherp worden en hoe ik handmatig de instellingen zelfs beter kan krijgen dan op de automaat. Leuk speelgoed die mju, dat moet ik toegeven.


Kattestaart, zachtlila winde en wilgeroosje. De rozes, paarsen, gelen en witten overheersen in dit jaargetijde. Ik ben wel een fan van paars en lila, dus ik vind het wel een prachtig gezicht.

Bessen aan de gelderse roos, een struik die in mei prachtig wit bloeit. De bloeivorm doet aan hortensia denken, met schermen kleine bloemetjes in het midden en groet bloei aan de rand, maar het is geen familie. Het is wel familie van de kamperfoelie en dat is aan de bessen wel goed te zien. Ik heb hierbij de macro ontdekt en dat geeft een heldere foto. De zwam is een dennevoetzwam die last heeft van de droogte. Als hij dat overleeft en de schimmel afslaat (raar maar waar; schimmels eten zwammen) kan hij nog veel groter worden.

Het Scheebroekerloopje. Er is aardig wat verloop van heuvelrug tot beekje, hier en daar 7 meter. In het loopje (wat gekanaliseerd is maar nog op z'n middeleeuws in kleine stukjes) zie je grote Egelskop. Wel schilderachtig mooi, zeker als de zon schijnt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.