zondag, maart 22, 2009

Hoe houden bouwvakkers dat vol?

Nog even een heel kort berichtje en dan naar bed. Alle spieren doen pijn, het hele lijf is moe. En dat na 3 dagen fysiek werk. Zwaar werk, dat wel, maar dat doen wel meer mensen. Hoe houden bouwvakkers dat toch vol, 5 dagen van 8 uur per week en niet alleen met mooi weer? Snoepen doe je niet met vieze handen in nog viezeren handschoenen, maar je bordje eten na het werk wil er goed in.

Ik denk dan ook dat bouwvakkers het volhouden door goed stevig te eten en doordat hun spieren getraind zijn. Ik hoef geen armpje te drukken, dat geloof ik zo ook wel. Maar dan nog, de belasting op je gewrichten en rug is er ook nog. Dat hou je toch niet vol tot je 65e of zelfs 67e? Misschien moeten we P.H.D te D.H. eens uitnodigen om de rest van het terras te bestraten. Dan snapt ie ook dat het lijf dat gewoon niet aankan. En er is niet voor iedere stratenmaker een kantoorbaan of ander lichamelijk makkelijker werk weggelegd aan het eind van de carrière. Als ik dacht dat het zou helpen zou ik hem morgen nog ophalen. Voorlopig geef ik hem een stopteken.....grombl!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.