dinsdag, september 04, 2007

Wennen

Vandaag was de tweede dag alweer van mijn nieuwe baan. Het is even wennen, maar het went wel snel. Het meeste wennen is de reis moet ik zeggen. Tot nu toe steeds met de trein. Dat is wel langdurig, en een beetje een gezeur, maar ook wel rustgevend. Je loopt een eindje, je stapt in, je zit. Je stapt uit, je loopt een eindje, je stapt in, je zit. Je stapt uit, je loopt een eindje, je bent waar je wezen wilt. Zo eenvoudig is het natuurlijk niet, maar zo voelde het wel na ruim een jaar.

Nu rij ik met de grote mensen mee op de snelweg. Gelukkig is het eigenlijk alleen maar snelweg. Naar de oprit is het hooguit 1km, vanaf de oprit misschien iets meer. Verder alleen 1 aansluiting met raar klaverblad, en hups ik ben er. Afgezien van files natuurlijk.

Ik denk dat ik nog meer rechts ga rijden dan ik al deed. Dat is rustiger, beter voor je hart, beter voor je bumpers (of tegen klevers) en beter voor je tank. Dus beter voor je portemonnee. Die misschien ook beter gespekt gaat worden door de baas dan tot nu toe het geval was. Ik krijg nu meer per dag, en meer dagen per maand, terwijl ik niet echt meer kosten maak. Misschien zit daar een klein voordeeltje in. Mag ook wel, de grote beurt komt er weer aan en een auto is niet gratis. Zelfs een kleintje niet.

Het zal allemaal wel wennen. Binnenkort ben ik die mondaine ervaren filerijder en snap ik niet meer waar anderen zich druk over maken. Als ik maar niet in slaap ga vallen achter het stuur. Maar voorlopig is het een extra inspanning bij een toch al drukke baan.

Wat ik wel zeker weet is dat ik niet meer thuis hoef te werken voorlopig. En dat ik lekker veel vakantie houd. Heerlijk. Nog 5½ week werken en dan is het al weer zo ver. Daar ben ik nog niet aan gewend en daar kan ik nog steeds intens van genieten.

En verder:

Wennen aan jou

door Acda en de Munnik

Ik kan niet alles
Maar dit wat ik nu doe kan ik erg goed
Ik kijk naar jou, hoe je slaapt
En hoe verdomde mooi je 't doet
Ik kan niet alles, dat geeft niet
Dit is al een heleboel
Laat mij maar liggen naast jou
Dit is wat ik kan
En dit kan ik goed
Dit is wat ik wil
En dit is al wat ik moet

Ik kan niet alles
Maar dit wat ik nu doe kan ik erg goed
Ik denk aan alles wat fout ging vandaag
En hoe het beter moet
Morgen beter misschien
Morgen kijken of het leuker kan
Soms vergeet ik ineens
Waarom ik alles wil
Want dat wil ik wel
Maar ik hou het niet vol
Want alles went veel te snel

Ik wil niet wennen aan jou
Laat me nooit, nooit, wennen aan jou

Ik kan niet alles
Maar dit wat ik nu doe doe ik erg graag
Ik doe het licht uit, kruip naast je
't Was wel weer genoeg vandaag
Vertel me één keer, mijn lief
Wat was er ook alweer zo leuk aan mij
Soms vergeet ik het ineens
Dat ik zo van je hou
En niet meer zonder kan
Als alles, alles went
Straks wen ik hier ook nog aan

Ik wil niet wennen aan jou
Laat me nooit, nooit, wennen aan jou

Je went aan alles
Al het lieve, kwade en het leuke bovendien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.