dinsdag, februari 14, 2012

TAST week 7

De TAST van week 7  is de detatched chain stitch, een kettingsteek in het Nederlands. Eerst heb ik daarvoor een vierkantje met een rijgsteek gemaakt. Deze steek leent zich namelijk niet zo voor rijtjes, dus ik wou een kadertje hebben om binnen te werken. En het is Valentijnsdag vandaag, dus het ontwerp laat zich raden: tijd voor hartjes!

Voor deze steek werkt een dikke draad veel beter dan een dunne. Bij een dunne gebruik je erg veel zijde voor een steek die niet opvalt. Met een dikkere draad, katoen of wol bijvoorbeeld, gaat de schakel een beetje open staan en is het effect heel aardig. Ik moet het proeflapje met steken dat ik op school gemaakt heb nog eens fotograferen. Ik had handwerkles toen ik een jaar of 7 was, en dat proeflapje ligt nog altijd als bladwijzer in de Bijbel van mijn ouders. Eens kijken of daar een kettingsteek opstaat, want deze ken ik namelijk wel. Dat proeflapje borduren op de lagere school is eigenlijk mijn enige experiment ooit waarbij ik meer steken gebruikt heb dan de kruissteek. Of ik heb in de loop der jaren toch meer geleerd dan ik me herinner. In ieder geval, leuk experiment maar niet mijn favoriete steek voor zijde op stramien.  

Edit: vond het grote rode hart niet mooi. Dus in roze nog wat verbeteringen aangebracht waaronder een betere hartvorm. Nu nog even de tijd vinden om het hart in rood aan te passen, maar er is teveel tijd gaan zitten in het bewerken van foto's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.