zaterdag, januari 28, 2012

Voor het gaat vriezen

Nog een paar foto's van de tuin in de zon. Vandaag hebben we de laatste potten met planten in de verwarmde kas gezet. En straks gaat er stro over de wortels van een paar kwetsbare planten zoals de passiebloem. Toen ik buiten kwam zag ik dat het eigenlijk te mooi was om niet vast te leggen.
Her en der bloeien polletjes sneeuwklokjes. Die hebben straks geen last van de vorst hoop ik. Hoewel, min 15ÂșC?
Winterakonietjes, daar word ik altijd zo blij van. Ook goed bestand tegen kou en ze zaaien heerlijk uit. Daartussen staan uitlopers van de Aaronskelk, die moeten wel even beschermd worden tegen de kou.
Toverhazelaar. De gele bloeit gelukkig dit jaar, als is de plant niet sterk.
De rode bloeit net als vorig jaar uitbundig.
Dikke kater van de (nieuwe) buurvrouw, die samen met een mooie zwartwitte poes hier is komen wonen. Ze vinden hun plekje wel in de drukbevolkte buurt, zeker over de schuttingen en afdakjes. Hij is hier op weg naar een plek in het zonnetje. Maar niet vlakbij...
..Binky, want dat is te gevaarlijk. Hier ligt de heerlijke lobbes, lekker in het zonnetje op zijn vaste hoekje in de luwte. Maar ik ken hem ook als een vechtjas die het opneemt tegen alle katers uit de buurt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.