woensdag, september 07, 2011

Maat 24


Ook ik had ooit maat 24. In mijn allereerste sandalen. Als peuter was ik best lang voor mijn leeftijd en dat wordt bevestigd door de maat die nog in mijn sandalen te lezen is. Die moet ik gedragen hebben in de zomer dat ik 2 werd. Mijn allereerste schoentjes heb ik ook nog. Die van de eerste stapjes, met zachte zolen. En de sjieke witte lakschoentjes die toen in de mode waren. Maar jammer genoeg is uit beide de maat verdwenen door slijtage.


Nu ik bezig ben met pantoffels in maat 24/25 vind ik ze best groot voor een jochie van 18 maanden. Maar in verhouding valt dat dus best mee. Mijn huidige schoenmaat 7½ (kleine 41) is ook niet buiten proportie. Ik ga toch mijn broer van 2 meter lang eens vragen of hij weet wat voor maat zijn eerste schoentjes hadden. Wie weet wat het zegt over de lengte die L. gaat krijgen.


Net kwam de beloofde suedine voor de zooltjes van de pantoffels binnen (hartelijk dank!). Ik nam het zooltje over wat ik in karton gemaakt had om de juiste maat te kunnen breien zonder goed passend patroon. Dat had ik zelf getekend, omdat ik wel maten en verhoudingen kon vinden op internet, maar nergens een mooi kant en klaar patroon van een zool. Tot mijn man me vroeg of ik mijn eigen schoentjes gebruikt had voor de maat. Nou nee dus, maar voor ik ging knippen haalde ik mijn sandaaltjes te voorschijn om te kijken of mijn patroon enigszins klopte. En voilá, het klopt als een bus. Grote opluchting natuurlijk, hobbel 1 van de pasvorm is genomen. Nou de rest nog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.