woensdag, januari 21, 2009

Kapper

Morgen om 12 uur gaat bij de kapper de schaar in mijn lange haar. Niet dat ik dat zo'n ramp vind; ik ben dit al een half jaar van plan. Het uitgezochte en uitgeprinte kapsel ligt al die tijd al bij het toetsenbord, ik heb er al heel wat keren naar gekeken. De bankrekening stond niet toe dat ik ook echt ging, tenminste, dat was mijn excuus. Dat was ook echt wel zo, maar tegelijk vind ik het eng om naar de kapper te gaan. Er zijn weinig kappers die met mijn lange haar om kunnen gaan. Omdat ik een dikke bos haar heb wordt er meteen gedacht dat ik ook wel dik haar zal hebben, en het tegendeel is eigenlijk het geval. Ik heb heel fijn haar, met een hele dichte inplanting.

Mijn lange haarbos ben ik nu trouwens wel echt zat. Ik laat het wel vaker lang worden en tot op zeker hoogte is dat altijd wel fijn. Je vlecht het nog eens in, doet er 1 staart in of 2, vlechten, spelden, opgestoken etc. Maar vanaf een lengte zo net onder je beha-sluiting is het niet meer fijn om lang haar te hebben. Het blijft overal in hangen, het hindert je bij het aankleden. Borstelen is een dagtaak, wassen een probleem en het vreet shampoo en masker.

Bovendien is het niet meer te verven, en ik haat het om het toe te geven, maar ik wil het wel weer verven. Ik voel me niet te jong om grijs te worden, maar het ziet er zo dof en afgeleefd uit nu. En dan lang dun droog haar bij vorst, de vonken komen er af. En het duurt 24 uur voor het droog is, dus je moet echt een planning maken wanneer je je haar kunt wassen en dan weer buiten kunt lopen. Ik kan het je uit ervaring vertellen: buiten lopen met bevroren haar is niet fijn. Ik zal het niemand aanraden.

Dus morgen gaat het gebeuren. Knippen tot net boven de schouder en een verfje er in. Ik zat te aarzelen over paars, maar ik denk dat ik het bij donkerbruin ga houden, met een highlight erin. Ikke blij, echtgenoot niet. Nou ja, niet, zolang het maar geen echt jongenskoppie is heeft hij geen bezwaar. Maar hij zou het het liefst tot op de grond zien hangen. Hebben de meeste mannen dat eigenlijk, die voorkeur voor lang haar bij dames?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.