woensdag, december 10, 2008

Zon


Gelukkig schijnt vandaag de zon. Zeker gelukkig omdat het de verjaardag is van een meisje wat me dierbaar is. Vier jaar wordt ze al weer. Naar de grote school nu, steeds zelfstandiger en steeds meer een eigen mensje. Het is zo leuk om die ontwikkeling te zien. C: Ik wens je bij deze dus ook een fijne verjaardag. En fijn dat de zon schijnt. En misschien wil papa vanavond nog wel een vuurtje stoken in de vuurkorf? Als je dan niet al doodop bent!

Verder gaat het leven rustig zijn gangetje. De donkere dagen voor kerst zijn nog wel een beetje dragelijk als de zon zo mooi schijnt en ik een wandeling kan maken. Op de fiets naar de stad heb ik nog maar even uitgesteld; mijn handen bevroren al zo'n beetje tijdens het wandelen. Jammer dat de sneeuw van gisteren niet is blijven liggen, dat was oogverblindend geweest met de zon erop.

Update:
Prompt had ik getypt dat het leven rustig is, werd het wreed verstoord. De tandarts was ziek en belde af. Er kwam e-mail met bijzonder onprettig nieuws. En er werd kortaf en bijzonder onprettig gereageerd over andere zaken. Pfoe. Genoeg om over de rooie te gaan, en ik kon ook nog niet adequaat reageren op het verzoek van de tandarts of ik maandag dan kon komen.

Ondertussen is het donderdag en hebben we de reisboekenwinkel Zwerver geplunderd. Een kaart voor de reis aangeschaft, een klein boekje met tips voor Kaapstad (waar we beginnen en wat tijd hebben om rond te kijken) en een boek met tips over etiquette en gewoontes van de vele volken die in Namibië wonen. Wel leuk hoor, vakantieshoppen in een koude winter.

Nog 1 week en dan hebben de scholen weer vakantie. Dus wordt het tijd om naar de kerstmarkt te gaan. Dit jaar gaan we niet naar een grote markt, maar naar Lingen, niet te ver over de grens. Het is toch al een gezellig stadje met een heerlijk nieuw overdekt winkelcentrum naast een mooi oud marktplein. Het hoeft niet altijd Münster of Düsseldorf te zijn, een kleine kerstmarkt is ook prima. En het is een leuke traditie, lekker glühwein en mooie kerstballen halen in Duitsland. Ik vind het zowaar soms wel leuk in december.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.