zondag, december 07, 2008

December snow

door Justin Hayward

Like December snow
That lays in the wood
You're gone too soon
I knew you should

With October skies
You brought your love
But November came
Taking all I have and
Time, take this sadness from me
Time, bring my heart back safely
Hold on to warm September'
Cause life can be like December snow

With your touch of love
in this Autumn world
The Sun was bright
The songs were heard

And maybe fools like me
Are under your spell
But with leaves that fall
I hear you callin

'Time, take this sadness from me
Time, bring my heart back safely
Hold on to warm September'
Cause life can be like December Snow

Time, take this sadness from me
Time, bring my heart back safely
Hold on to warm September
'Cause life can be like December Snow

Ik val altijd een beetje stil in December, op dit log tenminste. Euh een beetje? Helemaal stil dus. Nog geen jaar heb ik geblogd in december, tot deze week dan. Een blogje begonnen op sinterklaasavond en gisteren verder geschreven. Als je goed leest kun je dat zien in het blog. Na een flinke wandeling vanmiddag heb ik wat papieren weggeruimd, onder andere oude bankafschriften. Dat is typisch zo'n eindejaarshandeling; afschriften bundelen tot er weer genoeg ruimte in je map is voor nieuwe overzichten. Tegenwoordig alleen giro en creditcard. Bij banken heb ik geen lopende rekening meer en sparen doe ik uitsluitend online.

Kerstkaarten sturen, veel bezoek afleggen en veel verplichtingen en oneindig dezelfde muziek. Leuk en minder leuk dus door elkaar. Met als zwaar dieptepunt de korte uren dat er daglicht is en het tekort aan zon. Dat was vandaag gelukkig niet zo; de zon deed urenlang haar stralende best. Om me een beetje te onttrekken aan de kerstmuziek op de radio draai ik in deze maanden meer eigen muziek op cd's en internet. Een ipod heb ik niet, ga ik wel aanschaffen als ik weer met het ov naar het werk ga.

Hoewel kerstmuziek op radio 4 wel heerlijk is heeft het op de andere zenders vaak de neiging om op skyradio te gaan lijken. Je neemt 1 uur op en draait dat 24x per dag. Daar lul je dan nog wat doorheen, dan valt het wat minder op. Behalve dat het verveelt....verveelt. En dat hoeft niet

Zoals het nummer december snow van the Moody Blues. Van een echt feestdagen album, maar zoveel minder grijs gedraaid. Kijk maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.