donderdag, juli 26, 2007

Op je sloffen

Gisteren zag ik dat er een tweede scheur zit in mijn pantoffel. Ik bedacht me ook dat het lang geleden was dat ik zo vaak koude voeten had in de zomer. Normaal gaan mijn sloffen elk jaar een paar weken op vakantie in de schoenenkast. Maar nu zijn de teenslippers minder in trek, en de warme sloffen draag ik bijna elke dag.

Ik stel best wel hoge eisen aan pantoffels. Zo moeten ze een goede zool hebben, met pasvorm, waarop je zo even naar buiten kunt lopen. Verder moeten ze van leer of wollen vilt zijn, niet te opvallend en het liefst lijkend op echte simpele schoentjes. De moeilijkste eis die ik heb is echter dat ik een dichte hak wil. Het gaat me namelijk om de kou langs de voetzool. Als ik in instappers loop heb ik daar toch last van. Dan kan ik net zo goed op slippers blijven lopen.

Nu wilde het toeval dat mijn man ook sloffen nodig had, dus samen zijn we de stad ingegaan op zoek naar goede nieuwe muilen. Hij slaagde in de eerste winkel. Ik ben alle zaken afgegaan, maar nergens geslaagd. Zelfs bij de kleine herenmaten niet. Wat er al was aan geschikt model zat niet goed. Een veel te hoge wreef, zodat je moet gaan zitten om ze aan te trekken wil ik niet. Sloffen zijn er om snel in te schieten. Net heb ik nog even op internet gezocht, maar ook daar vond ik niet wat ik zocht. Te dicht of te open, te zacht of te vormloos. Helemaal niks.

Ik moet maar een briefje aan Sinterklaas sturen. Die weet vast wel raad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.