vrijdag, september 01, 2006

Wegwerkzaamheden

Gewoon 70 rijden waar je 70 mag blijkt moeilijk. We rijden alleemaal in de sliert achter die éne man die voor de veiligheid 60 rijdt en vergeet dat dat in werkelijkheid 55 is. Vooral als het kiebelt van de mannen die naast je echt bezig zijn is het bijkans onmogelijk om je snelheid vast te houden. Ik ben helemaal voor veiligheid voor wegmedewerkers, maar die is groter als je je aandacht bij je eigen auto en gedrag houdt. Als je te langzaam rijdt ben je een gevaar op de weg.

Gewoon 90 rijden omdat er wegwerkzaamheden zijn blijkt moeilijk. Ook al lopen er mensen pionnen te verzetten, rijden auto's langzaam op de vluchtstrook om de borden aan te passen.... Er zijn weer 2 stroken beschikbaar, dus hard zullen we rijden, hard zullen we rijden.

Als je het einde van de snelheidsbeperking nadert voel je je net jantje met de korte achternaam. Links en rechts komen ze je letterlijk voorbij suizen. Als ik in de auto het gedrag van medeweggebruikers bestudeer (laten we het netjes houden, de meeste zijn geen apen met wieltjes) dan verbaas ik me elke keer weer. De gemiddelde Midas Dekker zou er een boek over kunnen schrijven. Misschien heeft hij dat ook al gedaan. Ik hoor zijn droge stem in gedachten al declameren uit eigen werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.