dinsdag, februari 24, 2009

Uitgeput

Na twee keer een diepgaand gesprek volgens de methode 'Wat zou jij doen in geval dat?' was ik wel uitgeput. Daarbij heb ik gisteren nog eens ruim 200km in de auto gezeten. Ik moest ver weg parkeren, waaide uit en wou er toch een tikkie waardig uitzien. Pfoe. Ik was zo moe toen ik thuis kwam dat ik even ben gaan liggen. Op bed, om vier uur 's middags. Dat overkomt me niet vaak, maar zo'n dag terwijl je je verkoudheid onderdrukt met paracetamolletjes en neusspray sloopt je.

De kat vond het wel lollig allemaal. Terwijl ik daar lag met een boek om te ontspannen en wat eten omdat dat er nog niet van gekomen was klom ze over me heen. Om eerst te proberen mijn eten te jatten, tot bijna letterlijk uit mijn mond. Mijn pogingen om haar weg te sturen zullen wel halfslachtig geweest zijn. Toen ik mijn boek pakte ging ze prompt zo zitten dat zij de volle aandacht kreeg. Niet dat het zoveel uitmaakte, ik viel in slaap onder het lezen. Het bewijs dat ik uitgeput was, anders was het nog wel gelukt om de laatste halve bladzijde uit te lezen

Ondertussen bloeien de narcissen in de pot naar hartelust en komen de tulpen boven de grond in de tuin. De merels concureren qua geluidssterkte met de spreeuwen in hun voorjaarslied. Er zijn 3 spreeuwendames op bezoek bij de drie heren die al de hele winter onze tuingast zijn. De kat heeft ook voorjaar in haar koppie en probeert de luidruchtige liefde te verstoren. Maar dat lukt niet goed, ze hebben zo hun onbereikbare plekjes

1 opmerking:

  1. Ik weet precies wat je bedoelt.
    Uitgeput ben je na zo'n gesprek (laat staan 2). Het kost je gewoon minimaal weer 1 dag om weer een beetje op te laden en maar weer door te gaan met...je vorbereiden op het volgende gesprek.
    Zullen we afspreken dat het volgende gesprek het gewoon wordt? Dat de klik er is en dat je vol energie thuis komt.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.