woensdag, december 31, 2008

Schop

Ik ga straks mijn laarzen uit de garage halen en het oude jaar de deur uit schoppen. Wat een @#$%^!jaar. Ziekte, verdriet, onrecht, vechten, ruzie. Alles kwam voorbij behalve de dood. Ik wil dit jaar afsluiten en helemaal vergeten, ik ben het spuug en spuugzat. Straks lekker oliebollen en appelflappen bakken en dan met champagne 2009 verwelkomen. Dat is wat ik wil, weg met 2008.

Ik ga beginnen met muziek morgen, een lijstje met nieuwjaarsnummers op youtube opzoeken en klaarzetten en dan lekker in de sfeer komen. Het lijkt zo'n getal van niks 2009, maar het gaat een spectaculair jaar worden. Mijn plannen:

  • Een fijne nieuwe baan vinden. Omdat het nou al weer de 3e in 3 jaar wordt moet het deze keer maar eens goed, met lijstjes voor en tegen en een zorgvuldige afweging en een grote portie luisteren naar mijn intuïtie.


  • Voorjaarsschoonmaak houden; het huis is niet vies maar mag wel schoner. Als ik een leuke drukke nieuwe baan heb mag er ook een schoonmaker m/v in dienst, bijvoorbeeld eens per 14 dagen.


  • Fantastisch op vakantie naar Zuid-Afrika en Namibië, vreselijk genieten, nog meer voorpret, mooie foto's maken en daar een echt mooi album van maken.


  • De nieuwe harde schijf installeren en daarop alle bewaarwaardige (mooi nieuw woord) spullen wegschrijven, en foto's ook nog eens op een stickie.


  • Serieuzer bezig met de mycologie dan dit jaar, de studie maar weer eens wetenschappelijk aanpakken met de mooie microscoop die nu in de gang staat te wachten op een vaste plaats in huis.


  • Minder zorgen maken over geld, meer genieten en nog meer wandelen.


  • Afvallen. Eigenlijk het enige echt standaard voornemen op dit lijstje.


Zo, en nu is het wel tijd voor oliebollen en appelflappen. Mijn favoriete puzzeltjes heb ik toegevoegd aan het colofon; ik hoop dat ze zo af en toe vernieuwen. Lijkt me wel heel leuk, maar in ieder geval kun je zien waarmee ik me vermaak onder het nadenken of wachten. Op naar een fantastisch



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.