zondag, maart 04, 2012

Bad Bentheim en borduren

Gisteren zijn we naar Bad Bentheim geweest. Daar komt nog een verslagje van, maar hier alvast een voorproefje van 3 panoramafoto's.
Donjon, binnenpoort, Catharinakerk. 180°                                                                                                             
Net binnen de poort, donjon, woonvertrekken, muur, kassa en                                                                               
de ingang van de kerk. Bijna 360°                                                                                                                          
Uitzicht vanaf de muur naar het zuiden. Jammer dat het zo heiig was.                                                                     

En hier is alvast een reeks van mijn werkje voor februari. Een paar hyacinten in Chevron stitch, om een effect van klokjes na te doen. Van een afstandje vind ik da werken. De blaadjes en de tekst zijn in kettingsteek.
Hyacinten
Daarna heb ik een enorm hart vastgemaakt met een couching techniek, op een rijgsteek.

Het hart voorgestikt in rijgsteek, nu starten met couching en meten of het rode lint lang genoeg is.

Op foto 3 kun je zien hoe dat geworden is, maar daar verstoort voorlopig mijn borduurring het werk. In de hoek rechtsonder ben ik bezig met een boeket van verschillende vroege voorjaarsbloemen; anemoon, krokus, sneeuwklokje, narcis en winterakoniet.

Het hart is af, de vroege bloemen komen uit.
Nog lang niet af, er moeten nog akonietjes bij en groen loof en dan wil ik de achtergrond invullen om het contrast te vergroten. En daarna wil ik nog iets maken in het centrum van het hart. Wat precies weet ik nog niet, iets in het thema Valentijn lijkt me wel toepasselijk.

Sneeuwklokje, krokus, narcis, anemoon en 1 winterakoniet. Wordt vervolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.