zondag, september 27, 2009

4 jaar getrouwd

Gelukkig hebben we hele mooie foto’s van onze vakantie. Daar zijn we de laatste dagen druk mee bezig geweest. Er is een album besteld met een mooie samenvatting en verklarende teksten. Wie weet wat je je herinnert over 20 jaar. Niet dat dit zo’n doodnormale vakantie was, maar toch, je vergeet dingen. Als ik terug denk aan onze eerste vakantie samen, 6 jaar geleden, dan heb ik ook dingen vergeten. Maar niet veel, dat moet ik toegeven. Twee weken onder de Griekse zon, met wandelingen en een gehuurde auto en heel veel ontspanning en een heerlijk appartement met zwembad. Dat was een mooie vakantie.

Namibië is alweer onze 7e vakantie samen. Korfoe, Cyprus, Egypte, Kreta (huwelijksreis), Lesbos, Bengel en Namibië. Tenminste, dat zijn onze reizen van minimaal een week. Daartussen zitten ook nog weekendjes en midweekjes naar Luxemburg, België en Duitsland. En ontelbare dagjes uit in Nederland natuurlijk. Allemaal mooi, allemaal met hun eigen charme. Maar geen zo ongelofelijk bijzonder als de laatste.

Als je zo met de foto’s bezig bent realiseer je je weer hoeveel geluk je gehad hebt. Een man gevonden op wie ik nog steeds verliefd ben. Van wie ik zoveel hou en waar ik letterlijk alles mee kan delen. De enige geheimpjes die ik voor hem heb zijn verrassingen, zoals cadeautjes voor zijn verjaardag of kleinigheden die ik bij zijn lunch instop. En af en toe krijg ik die ook: een briefje dat klaarligt op je toetsenbord, of een kaartje met een lieve tekst. Zou dat slijten als je elkaar langer kent? We kennen elkaar vandaag 9½ jaar en dit is nog steeds niet aan slijtage onderhevig.

Vandaag hebben we de feestdag gevierd met verse zelfgemaakte frietjes, een biefstuk en een wandeling in het bos. Met heel mooi weer, mooie paddestoelen en veel zon. Dan voel ik me gezegend. Regen op het huwelijk, zegen op het huwelijk luidt een spreekwoord. En zo voel ik het ook echt. Ik ben gelukkig getrouwd. En ik ben gelukkig op vakantie geweest. Ik wil nog wel eens terug, en of dat ooit gaat gebeuren weet ik niet. Maar ik heb dit meegemaakt en vandaag kan ik daar dankbaar voor zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.