vrijdag, maart 06, 2009

Nat!

De hele dag heeft het geregend. De plannen om te gaan zwemmen zijn vrij letterlijk in het water gevallen. Zwemmen in een buitenbad met regen is niet echt een probleem, maar het is er al zo koud. Het is wel een sport apart, je moet blijven bewegen om op temperatuur te blijven. Ik had wel eens in een verwarmd buitenbad van een sauna gezwommen in de winter, maar een gewoon sportbad dat het hele jaar open blijft is een andere ervaring. Je kunt 'sochtends vroeg en tussen de middag ook een uurtje per dag baantjes trekken in het binnenbad, maar verder is dat gesloten voor clubs, zwemles etcetera. En voor dat ene uurtje binnen waren we te laat. Om maar te zwijgen over 's ochtends vroeg. Misschien in de zomer weer.

Nat haar is ook een probleem van zwemmen in de winter. Nou ja, oke, in het vroege voorjaar dan. Föhnen kost met mijn haar heel veel tijd, ook nu het halflang is. Eigenlijk is dat gewoon niet te doen. Het moet dus een beetje redelijk weer zijn wil ik op de fiets gaan. Even naar de auto lopen kan al snel, maar zelfs dat was met dit weer geen pretje. Het hoosde. En omdat we ook nog boodschappen moesten halen was het eigenlijk geen doen. Eerst koud buiten zwemmen, dan koud naar de winkel, koud weer naar huis. En dat terwijl mijn darmen me pesten.

Gisteren hebben we chinees gegeten, en dat was heerlijk. Maar mijn darmen vinden het vandaag niet leuk, ze hebben er al een paar keer de brui aan gegeven. Er hoeft niets mis te zijn met de maaltijd, mijn darmen zijn een beetje overgevoelig de laatste tijd. Vandaag patatjes was dus ook eigenlijk geen slimme keus, maar ik heb me er niet aan volgegeten. De sla en kipfilet waren wel een gezonde keus.

Sla met tomaten, eigenlijk eet ik dat alleen in de zomer. En ik weet nu ook weer waarom: tomaat uit de kas smaakt naar niks. Nou ja, niet naar zon. En dan vind ik t niet lekker. Tot nader order moet ik dus de sla opleuken met andere zaken. Er zijn er genoeg in huis: radijsjes, komkommer, pijnboompitten, ringetjes fijngesneden ui, paprika, fèta. Allemaal lekker en behoorlijk gezond. Fèta met mate natuurlijk. En dan een dressing van wat kruiden, olijfolie en citroensap, en ik lust het bijna iedere dag.

We eten deze week de vriezer een beetje leeg, en dus staat er rundvlees op het menu. Maar niet met stamppot of als hachee, die tijd is een beetje voorbij. Straks als het echt mooi weer is kan dat nog een keertje, maar nu snak ik naar lentevoedsel. Gelukkig is stoofvlees ook lekker in allerlei varianten op goulash, en dan met paprika en rijst. Dat geeft wel een lentegevoel. Ik ga ook nog weer eens snuffelen naar Zuid-Afrikaanse en Namibische gerechten, maar verder dan bobotie en miliepap ben ik nog niet. En dat terwijl er toch veel wijn en rundvlees uit die streken komt. Het moet toch mogelijk zijn om daar meer van te vinden.

Oh ja, kan iemand die regen uitzetten? We hebben nu wel genoeg gehad voor deze maand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.