dinsdag, augustus 05, 2008

Verjaardag en stad.

Gisteren ben ik weer een jaartje ouder geworden. Nou ja, gewoon een dag natuurlijk, maar het heet een heel jaar. Leuk vind ik dat niet, maar ik zou ook geen puber meer willen zijn, of aan het begin van mijn carrière staan. Dat doe ik eigenlijk toch nog steeds, door voortdurend nieuw werk te zoeken. Momenteel ben ik weer driftig zoekende. Met hulp dit keer, maar toch, baan 4 binnen 3 jaar.....zitvlees heb ik niet.


Ik ben ook goed aan het kijken welke richting ik nu uit wil. Niet-commercieel staat elke keer meer tegen. In ieder geval moet het nou eens zakelijker, met doelen waar je ook daadwerkelijk op afgerekend wordt, en een bijstelling van je taakomschrijving als blijkt dat de invulling anders is. Geen regels om de regels meer a.u.b., geen gemiereneuk op de vierkante centimeter.


En vandaag hebben we heerlijk door de stad gebanjerd en inkopen gedaan. Over de markt, naar de pasfotowinkel (niet voor mij maar voor echtgenoot, zonder baard! Als ik dit ooit nog teruglees en het blijkt dat echtgenoot weer een baard heeft: er zijn foto's van, er is bewijs:-).) Toen een cd gekocht die ik eigenlijk al lang wil hebben. Koffie gedronken op een dakterras (zalig weer, maar wat zijn die duiven brutaal.) Over de markt geslenterd en kruiden ingeslagen. Eindelijk staande zeven gevonden na jaren zoeken. Bij de kookwinkel een nieuwe nootmuskaatrasp gehaald, en de goede aardappeldunschillers. Naar de stripwinkel voor aanvullingen maar die hadden ze niet, dus die ga ik bestellen.


Toen een heel eind gelopen naar een goede juwelier en daar een ketting gehaald voor elke dag, van goud, mijn echte verjaarscadeau. Ietsje terug naar de bioscoop en kaartjes gehaald voor Wall-e. Patatje gegeten op een terras (was ook al heeeeel lang geleden.) Wall-e gezien, erg mooi, flinterdun verhaal maar erg ontroerende scènes. Naar de auto gelopen (onze kilometers wel gemaakt vandaag, want op een gratis parkeerterrein gezet.) Naar huis gereden en nu aan de koffie met overgebleven gebak.


Vakantie is ZO vermoeiend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.