zondag, april 06, 2008

Nog 3 weken

Nog 3 weken te gaan tot de meivakantie. Het heeft voordelen, het onderwijs. Je hebt wel veel vakantie; amper is het lange weekend rond Pasen achter de rug en er staat al weer 2 weken op stapel rond Koninginnedag en de Pinksteren. Er vallen wel veel feestdagen in, maar dat is niet erg. 2 weken vakantie voordat de laatste weken ingaan is niet gek. Toen ik puberde had mijn middelbare school de gewoonte om rond Pasen 2 weken vakantie te geven, en dat vond ik ook altijd een zee van rust. Heerlijk, even helemaal met je hoofd buiten school.

Het heeft als groot nadeel dat de weken die je wel werkt nogal intensief worden. Je werkt officieel 42 uur per week, maar dat is erg weinig vergeleken bij de realiteit. En dan heb ik nog eens 10 uur reistijd per week ook. Ruim 10 uur trouwens. Nog 3 weken betekent ook veel verandering. De laatste toetsweek komt er aan, de examens, alle wijzigingen rond het uitvallen van de examenklassen. Het wordt hectisch, maar niets vergeleken bij de afgelopen 2 weken. Nog 1 week heel erge stress, dan 2 weken middelmatige stress en dan 2 weken tuinstress.

Ik zit te glimlachen terwijl ik het schrijf, want voor het eerst kijk ik over het topje van de berg met werk heen. Ik red die drie weken wel, ik kom er wel doorheen. Ik zal gewoon moeten trekken aan de toelevering, en uitleggen dat ik mijn werk in moet kunnen delen. Verder gaat het gewoon zijn gangetje, met dagelijkse beslommeringen erbij, maar dat kan ik wel aan. Even zweten, de halve school doorrennen, alle trappen van het gebouw vier keer per dag op en af....dat kan ik wel aan.

Maar die tuin, dat was tot nu toe alleen maar een vage belofte. En dat wordt over 3 weken dus gewoon realiteit. Voor die tijd moeten we wel een keer aan 't werk, onkruid weg en de laatste bladeren en takken opruimen. Maar dan wordt t echt leuk en met een beetje mazzel is t weer ook leuk genoeg.

Ik kan me de tijd niet meer heugen dat ik kon blijven uitslapen tot na half 8, maar met 2 weken vakantie en tuin moet dat wel gaan lukken. Uitslapen, kopje koffie, alle tijd voor een rustig ontbijt, beetje tuin, eitje bakken, beetje tuin, avondeten in elkaar flansen, beetje internet, slapen. Of lekker op de fiets, gewoon kijken waar je uitkomt. Of een dag lekker stadten. Ik wil eigenlijk helemaal niks plannen voor de meivakantie. Geen verplichte bezoeken, geen afspraken. Die dag naar Duitsland met mijn ouders is prima, maar de datum staat ook nog niet vast. En verder niks dan tijdloos een beetje tuinieren. Dat beeld ga ik maar eens gebruiken om in slaap te vallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.