woensdag, augustus 15, 2007

Pfff

Soms is het leven best moeilijk. En dan vraag ik mij af: ‘Maak ik het nou zelf zo moeilijk?” ‘Dat vraag ik u af, meneer Sonneberg.’

Het antwoord is natuurlijk: “Ja, dat doe je.” Want je doet alles zelf, en alles ontstaat omdat jij het schept en alles schept jou.


Om het even simpel te houden. Ik leef vandaag van seks en adrenaline en woede. En dat is maar voor één derde een goede voedingsbodem.

Morgen maar eens proberen van de liefde te leven. De seks mag blijven, de anderen gaan de deur uit.

Zelfportret

door Rutger Kopland

Je ziet een man in de tuin

hij lijkt verzonken in zichzelf

die man ben ik, ik weet het
maar als je lang kijkt naar een foto
van jezelf verval je in gepeins –
wie je bent en wie je bedoelt
als je ik zegt, enzovoort

ik kijk en kijk in dat gezicht
en inderdaad – ben ik dat?

over het ik is veel nagedacht
ook door mij, maar de meningen
lopen nog steeds ver uiteen
ook die van mij – zoals dat gaat
met woorden die niet kunnen
worden begrepen, door niemand

niemand heeft ooit zichzelf gezien
maar het verlangen blijft
naar het onzichtbare ik

je zoekt in wat er van je overbleef
een man in de tuin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.