vrijdag, juli 13, 2012

Tast week 28

De steek voor de Tast van deze week is de up and down buttonhole of mirror buttonhole stitch. Een leuke variatie op de festonsteek en ik heb hem met veel plezier uitgevoerd.
Op het randje van mijn stramien heb ik eerst de steek geoefend en omdat het een logische steek is was dat niet al te moeilijk. De lus vasthouden hoeft ook niet, als je even geoefend bent zorg je pas voor spanning op de draad als de lus al niet meer los kan schieten. Zinnen die geen steek houden (pun intended) als je de steek zelf niet geoefend hebt, maar zodra je hem probeert weet je waar ik het over heb. Mijn laatste dubbele rij (de onderste) deed me zo sterk denken aan een rits dat ik
op een stukje schuim een klein werkje gemaakt heb met een jeans met goudkleurige rits. Door de flits komen de kleuren niet goed uit, het is echt jeansblauw met goud op groen foam, maar dat kun je zo niet goed zien. En ik heb geen zin meer om met de foto te wachten op daglicht. In ieder geval, de steek is erg leuk, erg variabel en erg toepasbaar met 1 nadeel. Weer moet je de naald steeds omdraaien, of de ondergrond. Geen ergonomische steek dus, en daardoor niet in mijn rijtje favorieten. Maar het resultaat staat wel in dat lijstje, dus wie weet wat ik nog verzin met deze steek.

2 opmerkingen:

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.