woensdag, april 22, 2009

Voorjaar zonder zon

Eindelijk eens een dag geen zon. Daar meen ik geen snars van hoor, van de opluchting in de vorige zin. Het mag van mij alle dagen zonnig zijn en 20 tot 25 graden. Maar het hoeft niet, wat afwisseling is wel fijn. Kunnen we morgen weer extra genieten als het wel heel zonnig is. Voor de kat is het ook wel goed, dan slaapt ze uren bij. Ze ligt nu ’s ochtends wel in de tuin te dommelen, maar echt slapen is dat niet. Met alle voorbijgangers, katten, vogels, vlinders en vliegjes heeft ze het druk. Het is een oude poes, zeker voor een raskat. ’s Middags neemt ze meestal echt een aantal uren pauze, dan ligt ze binnen op een rustig plekje. Het liefst in een kartonnen doos, maar een plastic zakje is ook wel lekker.


Dus tijd voor foto’s van de tuin. Die ga ik morgen maken als het weer zonnig is. Vanavond zal de voortuin water moeten krijgen, het heeft al dagen niet geregend. Net als in 2007 en ook net als toen heeft Limburg helemaal niet zo’n mooi voorjaar. Net als toen blog ik minder, ik heb in die periode helemaal niet geblogd. Pas in juli was de tuin zover dat ik weer tijd had om te schrijven, behalve dan op onze homepage.

Dat wil ik dit jaar weer doen en ik wil blijven schrijven op onze gezamenlijke tuinblog. Maar dat ik dan af en toe hier alleen kopieer of link, dat moet dan maar. Er zijn natuurlijk ook altijd nog de wandelingen en de fietstochten. Binnenkort willen we vast kijken of er al orchideeën staan te bloeien in de Drentse Aa. We willen langs de hele Aa wandelen, en dat beschrijven. Kortom plannen genoeg die niet achter de pc horen.
En de rest van mijn leven? Daar kan ik nu even niet over praten. Wil ik nu even niet over praten. Dat komt later wel weer. De tuin is belangrijker voor mij op dit moment, dus houden we het daarbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.