donderdag, maart 26, 2009

Airwick strontspray

Koeienpoep stinkt niet, een chemische fabriek , dat stinkt. Koeienpoep heeft wel een luggie, maar dat vervliegt wel weer. Heel erg onaangenaam vind ik de lucht niet, maar je moet er ook niet te lang inzitten. Gelukkig was de rit van het tuincentrum naar huis maar een paar minuutjes lang. Niet dat we koeienpoep gekocht hebben, maar de zakken tuinaarde stinken er ook aardig naar. We hebben voor de tuin ook nog een zak koemestkorrels staan, maar dat is bij deze grond overbodige luxe. Alleen een handje kalk erbij en dan kan de border mooi opgehoogd worden.

Er zijn mensen die wel van de lucht houden en die kopen het zelfs in flesjes. Kijk maar eens op boerenlucht.nl. Er zijn ook mensen die er erg leuke grappen over maken. Uit mijn jeugd ken ik de conference van Paul van Vliet nog wel, volgens mij hadden we een lp of cassettebandje waar die opstond. Ik heb er nog nooit beeld bij gezien, alleen een foto. Die staat op de officiƫle website die er ook heel mooi uitziet.

Ik hoop dat de auto niet gaat stinken, want de grond ligt er vannacht nog in. Het motregent en dat is geen fijn weer om zakken grond naar de tuin te slepen, laat staan om ze open te snijden en te verdelen. Dat doen we morgen wel als het droog is. Lijkt me wel leuk, dat je auto dan naar koeiepoep stinkt en dat je alcoholcontrole krijg. Dat die agent dan zegt: “Heeft u ook wat gedronken?” en dat je dan antwoordt: “Nee hoor, wat u ruikt is koeiepoep.” Maar ja, alcoholcontrole heb ik nog nooit gehad.

Ik zie er gewoon te braaf uit denk ik. Vroeger mocht ik ook altijd al doorrijden bij de bromfietscontrole. Terwijl mijn Piaggo wel degelijk te hard reed. Afkloppen maar, straks ligt er zo’n bon op de stoep van het CJIB. Dat zagen we laatst bij wegmisbruikers en toen keken we verbaasd op. Ziet zo’n envelop er tegenwoordig zo uit? Gelukkig nog nooit gezien, hoewel ik het logo natuurlijk goed ken. Het minjus was lang mijn werkgever. Maar die brief en envelop met paarse streep hoef ik niet te zien. En nu maar hopen dat mijn rechtervoet dit blog ook leest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat hier uw bericht achter, maar hou het vrolijk.